Toe aan een digital detox?

Retreat aan zee
24 mei tot 26 mei 2019

toe aan een digital detox?

Retreat aan zee
24 mei tot 26 mei 2019

DISCONNECT TO RECONNECT
log off. shut down. go outside.
Digital detox

WAT THE OFFLINERS DOEN?

Het leven is intens en druk. En wij geloven heilig dat ruimte en rust nemen, bewegen, de natuur in trekken en écht tijd voor jezelf nemen, zónder de dwingende afleiding van je telefoon, push berichten en sociale media, bijdraagt aan een fijner leven én een betere wereld. Het werkt helend, helpt ontstressen en brengt een diepere connectie met jezelf én anderen. Dáárom nodigen én dagen The Offliners je uit tot een digital detox op ons offline retreat. Een heel weekend zonder telefoon, in het groen, aan zee, mindfull onthaasten, mediteren,yoga, Pilates, lummelen, de lentegeuren opsnuiven, stiltewandelen in de duinen, een boek lezen of simpelweg in het kampvuur staren. Weg van de fear of missing out, je to-do-lijst en het eeuwige moeten. Alleen jij en je omgeving. Durf jij het aan? Ga dan met ons mee offline naar Castricum aan zee!

SMARTPHONE JUNKIES

Hou je vast: voor kinderen is de smartphone hartstikke slecht. Voor hun ontwikkeling, houding, creativiteit, de ogen en humeur. Maar, wat voor kinderen slecht is, geldt ook voor ons! Sterker nog, we hebben met zijn allen massaal een telefoonverslaving.

Een paar feitjes: volgens een test onder ruim 2000 Amerikanen gebruikt de helft van de bevolking zijn telefoon tijdens het autorijden, 1 op de 5 gebruikt ‘m onder de douche en bijna 10% tijdens de seks! Romantisch! De smartphone maakt ons gejaagd, gestrest, vermoeid en minder empathisch. En door de lichaamshouding die we er van krijgen wordt dit net als zitten het nieuwe roken genoemd.

Die stress die we voelen als onze telefoon meer dan 1,5 meter bij ons vandaan is heeft inmiddels een officiële psychologische benaming: nomophobia (oftwel: no-mobile phobia).

POSITIEVE EFFECTEN VAN MEDITATIE

Meditatie heeft een krachtig effect op ons lichaam en ons brein. Meerdere studies tonen aan dat regelmatig mediteren onder meer leidt tot een verhoogd gevoel van welzijn, een betere focus en meer veerkracht. Bovendien worden mensen die vaker mediteren vaak vriendelijker voor zichzelf.

Er zijn legio’s studies gedaan naar de effecten van meditatie. Een aantal veelgehoorde positieve effecten zijn: beter slapen, meer overzicht en rust, minder prikkelbaar, beter geheugen, minder angst, vriendelijker, beter kunnen omgaan met onprettige situaties en gebeurtenissen, meer focus.

Uit recent onderzoek in 2015 is nog een voordeel gebleken: meditatie helpt veroudering van de hersenen tegen te gaan.

Meer weten? Lees journalist Andy Fraser’s boek “De helende kracht van meditatie”, waarin 12 experts uit verschillende vakgebieden vertellen over de meerwaarde van meditatie in hun werkveld.

HELENDE WERKING VAN DE ZEE

Ben je moe en niet vooruit te branden? Het is heel aantrekkelijk om met een reep chocolade op de bank te gaan Netflixen, maar je kunt beter naar het strand gaan. De zee heeft een (wetenschappelijk bewezen!) heilzame werking en er is eigenlijk geen betere plek om stress te verminderen en op te laden.

Na een bezoek aan het strand voelen mensen zich frisser, kalmer en positiever. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse natuurbehoudorganisatie Natural England, uitgevoerd onder 2750 mensen.  De deelnemers aan het onderzoek bezochten het platteland, een mooi park, bos of de kust, maar de zee en het strand zorgde verreweg voor de meeste positieve gevoelens.

Daarbij is zeelucht inademen een eeuwenoud medicijn; de mineralen zouten in zeewater hebben de bijzondere eigenschap dat ze in de vorm van negatieve ionen in je bronchiën worden verspreid, waardoor zuurstof sneller wordt opgenomen en er extra serotonine wordt aangemaakt, het geluksstofje!

REVIEWS


FIND US ON INSTAGRAM

Something is wrong.
Instagram token error.